• Wie kroont zich tot kampioen in 4C?

12 mei 2023
  • In de 4de klasse C staan de nummers 1 tot en met 3 op 6 punten van elkaar met nog 3 speelrondes te gaan. De laatste speelronde is v.v. Chaam (nr. 2) vrij (dit doordat HBSS uit de competitie is gestapt) en VVR en Viola hebben nog een wedstrijd tegoed. Viola (nr.3) won de laatste wedstrijd van VVR (nr. 1) waardoor het gat van 9 punten werd geslonken naar 6 punten. Kortom een spannend slot de komende drie weken. Zeker ook gezien de versterkte degradatieregeling waarbij eigenlijk iedereen nog ergens voor speelt. Spelen voor plek 4 die mogelijk recht geeft op nacompetitie voor promotie, jezelf veilig spelen of niet direct degraderen. Beginnend aankomende zondag.

Zondag 15 mei
    VVR – Pretoria R. FC
    TVC/Breda – Chaam
    UVV’40 – Viola

Voor de top 3 staat voor VVR een thuiswedstrijd en de andere ploegen spelen een uitwedstrijd. Chaam reist af naar Breda waar TVC/Breda voor haar laatste kans speelt voor plek 4. Bij verlies gaat het lastig worden om de resterende wedstrijd het gat te dicht te lopen met plek 4. Ook voor Chaam staat er veel op het spel. Namelijk bij verlies en een eventuele winst van VVR komt Chaam op 4 punten te staan van het vlaggenschip uit Rijsbergen. Met nog 1 wedstrijd te spelen voor Chaam (tegen Neerlandia’31) is VVR niet meer te achterhalen. Bij een gelijkspel van Chaam in Breda wordt het gat 3 punten naar bij winst van VVR.

UUV’40 staat op dit moment op een plek die ze verplicht tot het spelen van de nacompetitie voor degradatie naar de 5de klasse. De trots uit Ulvenhout stapt aankomend seizoen over naar de zaterdag, toch schrijven de regels van de KNVB voor dat ze dan alsnog de nacompetitie in moeten. De laatste wedstrijd werd er knap gelijk gespeeld tegen Chaam. Voor Viola geld dat bij een eventuele winst van VVR en een puntverlies van Viola bij UVV’40 dat VVR niet meer te achterhalen is voor Viola. UVV’40 kan bij winst op 3 punten komen van de nummer 7 Gesta. Met dan nog 2 wedstrijden te spelen.

VVR kan mogelijk kampioen worden maar moet dan eerst zelf de wedstrijd winnen van Pretoria R. FC uit Rotterdam. De heenwedstrijd werd een hele lastige eerste helft gespeeld waarbij de ploeg uit Rotterdam liet zien over een goed voetballende ploeg op kunstgras te beschikken. De ploeg heeft een aantal goede voetballers met individuele kwaliteiten. Ook onze Rotterdamse opponent heeft nog kans om het gat met Viola dicht te lopen met WDS’19 (nr. 4) wat mogelijk recht geeft op nacompetitievoetbal voor promotie.

Wij hopen op jullie steun aankomende zondag. We kunnen rekenen wat we willen maar zullen eerst zelf moeten winnen voordat we kunnen kijken naar de resultaten van de andere wedstrijden. Wij hopen op jullie support als 12de man aankomende zondag!