• De eerste thuiswedstrijd op sportpark Laguiten van VVR 1 leverde 3 punten op. VVR begon ongewijzigd ten opzichte van vorige week met UVV’40 (0-2 winst). Het begin was voor TVC Breda wat fel uit de startblokken kwam. Dit leverde weinig gevaar op voor het doel van Bram Janssen. Na een klein kwartier spelen gooide VVR de schroom wat van zich af en kwam beter in de wedstrijd. VVR vergat echter te voetballen en speelde snel de lange bal omdat TVC Breda de as goed dicht zetten. De lange ballen waren vaak een prooi voor het centrale duo van TVC Breda. In de 17de minuut was het Tygo Verdonk die een afgeslagen voorzet direct op de pantoffel nam en snoeihard achter de doelman van TVC Breda schoot. Het spel golfde wat op en neer zonder echte grote doelkansen voor beide teams. In de 36ste minuut viel de 1-1. De speler van TVC Breda schoot de bal vanaf links in het strafschopgebied achter onze doelman waardoor VVR opnieuw opzoek moest naar een voorsprong. Deze viel nog in de 1ste helft. In de blessuretijd van de 1ste helft was het Sven Roelands die de bal bij vrijstaande Friso Bosma weglegde en die de 2-1 binnenkopte. En zo was de ruststand 2-1.

In de 2de helft eigenlijk veel hetzelfde spelbeeld als de eerste helft. Weinig kansen voor de beide goals. VVR kreeg een paar kansen om de voorsprong uit te bouwen en TVC Breda om de gelijkmaker te scoren. TVC Breda start wederom fel aan de tweede helft en gingen opzoek naar de gelijkmaker. VVR pakte snel de draad op alleen vergat het veelal om zelf te voetballen. Hierdoor golfde het spel veel op en neer maar leverde wat weinig sensatie op voor de beide goals. In de laatste 10 minuten probeerde TVC Breda met lange ballen en de doorgeschoven centrale verdediger nog een slot offensief eruit te persen. Gelukkig voor VVR leverde dat niet de gelijkmaker op voor TVC Breda waardoor de ruststand ook de eindstand bleek te zijn.

Volgende week gaat het vlaggenschip uit Rijsbergen op bezoek bij Neerlandia’31.