• De 1ste wedstrijd tegen Riel leverde na de 8-3 winst de periodetitel op voor het vlaggenschip uit Rijsbergen. Vandaag stond de return in Riel op het programma. Waar Riel in november lang bleef hangen in de kantine in Rijsbergen was door Stukadoorsbedrijf Van Baal een bus ter beschikking gesteld voor de selectie en staf en supporters. Riel had namelijk aangegeven ook een feestje ervan te maken als VVR op bezoek zou komen.

VVR was met een fitte selectie afgereisd naar Riel. Riel wat bij winst aansluiting kan vinden met de plekken die recht geven op nacompetitie startte de wedstrijd met veel energie en probeerde VVR al hoog vast te zetten. Tot echte kansen kwam het niet. VVR daarentegen kwam een aantal keren via de zijkanten goed door alleen was de bezetting voor de goal niet goed. In de 19de minuut kreeg de keeper van Riel een rode kaart na een overtreding buiten de 16 meter. Riel had nog een reservekeeper op de bank. Dit moest voor VVR het signaal zijn om het tempo verder op te schroeven om opzoek te gaan naar de openingstreffer. VVR creëerde enkele mogelijkheden maar in de eindfase werden verkeerde keuzes gemaakt. Zo schoot Renzo de bal op de kruising, kwam Raf goed naar binnen maar net voordat hij schoot stuitte de bal op. Het doelpunt van Milan werd afgekeurd wegens buitenspel. Daarentegen moest VVR alert blijven op een eventuele uitval van Riel. Riel die de linies kort op elkaar hield en de as dicht, dit in combinatie met een te laag tempo zorgde ervoor dat er bij rust 0-0 op het scorebord stond.

In de tweede helft probeerde Riel wel iets meer uit hun schulp te kruipen in balbezit. Dat betekende voor VVR dat er meer ruimte zou ontstaan. In de 50ste minuut was het Milan die Raf met een prachtige steekbal 1 tegen 1 met de keeper zette. Raf ronde beheerst af alleen stond de grensrechter met de vlag omhoog voor vermeend buitenspel. De scheidsrechter van dienst wees resoluut naar de middenstip omdat hij overtuigd was dat geen buitenspel was. Na protest van Riel keurde hij op advies van de grensrechter het doelpunt alsnog af. In de 65ste minuut was Friso ingevallen. Bij een afgeslagen corner bracht Hassen de bal opnieuw in richting Friso die de bal aanname en direct binnenschoot in de 66ste minuut. VVR ging opzoek naar de 0-2 maar moest waakzaam zijn voor de counters van Riel. In de 84ste minuut was het opnieuw Friso die de bal achter de doelman schoof. De bevrijdende 0-2 was van korte duur. In de 86ste minuut liet Luc de bal achterlopen de spits van Riel bracht de bal alsnog voor en werd binnengeschoten. Corne vlagde voor een achterbal maar de scheidsrechter had het anders beoordeeld vanaf de middencirkel en waargenomen dat de bal niet volledig over de achterlijn was. Waar hij het advies van de grensrechter van Riel wel overnam, nam hij het advies van Corne niet over. Met nog 4 minuten plus blessuretijd nog een spannend slot. Gelukkig maakt Friso in de 90ste minuut zijn hattrick door de bal subtiel over de uitkomende doelman te liften en was het verzet van Riel wel gebroken. Riel was overigens met 9 man komen te spelen omdat de scheidsrechter nog een rode kaart had gegeven aan de verdediger van Riel. Met 2 rode kaarten en 6 gele kaarten oogt het als een onsportieve en harde wedstrijd. De aanwezige hebben gezien dat het een sportieve wedstrijd was wat zeker met minder kaarten af had gekund. Aankomende week mag VVR het op sportpark de Laguiten opnemen tegen v.v. Chaam. VVR heeft één nederlaag deze competitie en deze is opgelopen tegen v.v. Chaam. VVR zal wat recht willen zetten en de in Rijsbergen wonende trainer Karel Damen zal zeker twee keer willen winnen van VVR.