• VVR kijkt terug op een geslaagd jeugdkamp JO/MO12 en 13

30 jun 2022
  • Ze hebben er even op moeten wachten door corona, maar de jongens en meiden onder 12&13 van VVR konden eindelijk op kamp! Op zaterdag 25 juni werden de 42 jongens en meiden door een groep enthousiaste vrijwilligers onthaald bij het scoutinggebouw in Rijsbergen. Er was geen thema dit jaar, maar zoveel mogelijk naar buiten! En ondanks dat het weer niet altijd meezat, was het een enorm geslaagd weekend.

De eerste dag stond een actief programma op de planning. Op de fiets naar de Pannenhoef voor Levend Stratego. Waarschijnlijk zijn er door het lawaai voorlopig weinig hertjes te zien. Vervolgens een knotsgek opdrachtenspel door het dorp. Als je grasetende of op straat kruipende kinderen hebt gezien, die waren van VVR… En een uitbundige (dit is zacht uitgedrukt) quizavond. En dit alles natuurlijk afgewisseld met een overheerlijke bbq en late night snack in de vorm van een broodje knakworst. Maar de avond was nog jong. Omdat het kampvuur letterlijk in het water viel werd een van de slaapzalen binnen mum van tijd omgetoverd tot discotheek. Een paar muziekboxen, discolampen en klaar. Tot in de late uurtjes werd er gedanst en gefeest.

Na een paar uurtjes slapen werd iedereen weer op tijd uit hun bed getrommeld. Een nieuwe dag, een nieuw programma! Even bijkomen bij het kampvuur (het hout moest natuurlijk wel op), een paar lekkere boterhammen, en de ogen gingen weer een beetje open.

Het zou natuurlijk geen voetbalkamp zijn als er niet gevoetbald wordt. Dus tijd voor een voetbaltoernooi! Aangemoedigd door de minstens zo fanatieke leiders kwam al snel de energie weer terug. Zelfs het zonnetje liet zich weer zien. Maar aan alles komt een eind. Zo ook aan dit kamp. Na de lunch was het tijd om in te pakken en te vertrekken. De kampleiding kijkt terug op een geslaagd weekend en hopelijk alle jongens en meiden ook. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot volgend seizoen!

De foto's bekijk je hier