• VVR JO15-2 scoort ook buiten het voetbalveld

13 jun 2022
  • Afgelopen seizoen hebben de boys van JO15-2 zich ook buiten de eigen voetbalcompetitie ingezet voor hun cluppie VVR. Ze hebben met de thuiswedstrijden geholpen bij de verkoop van de lootjes. Dit initiatief is tot mede tot stand gekomen door VVR-man Peter Arnouts.

Met de leiding van JO-15-2 (Lisette v/d Made) is de afspraak gemaakt dat 10% van het totaal bedrag van verkochte lootjes naar het spaarpotje ging van JO15-2. Om te helpen bij de lootjes verkoop waren er iedere thuiswedstrijd van het vlaggenschip van VVR twee vrijwilligers van JO15-2 aanwezig om te helpen bij de lootjes verkoop. Door hun eigen inzet hadden de boys van JO15-2 aan het einde van het seizoen een mooi bedrag bij elkaar kunnen sparen. Om het bij elkaar gespaarde bedrag te spenderen mochten de boys van J015-2 zelf nadenken over het uitje hiervoor.

Vanuit het team, namelijk Tygo Martens, kwam er een voorstel om naar de wedstrijden te gaan van Creators FC. Creators FC: met 180.000 subs op YouTube en 125.000 op Insta behoren de Creators FC tot één van de populairste kanalen van Nederland en België met in het elftal de grootste YouTubers en influencers onder leiding van Roy de Coach. Creators FC heeft sinds de oprichting in 2016 ruim € 500.000 opgehaald voor goede doelen. Denk aan stichtingen als Johan Cruyff Foundation, Football Makes It Happen, Het Vergeten Kind, Pink Ribbon, Kans voor Gambia, Kika en Giro 555. Deze avond is de opbrengst naar de NAC Foundation gegaan.

Zo geschiedde dat op dinsdag 31 mei 2022 team JO15-2 VVR aanwezig was in het Rat Verlegh Stadion om de wedstrijden van het vrouwenteam en het herenteam van Creators FC aan het werk te zien. Ze namen het beide op tegen team van Malelions FC (Malelions is een lifestyle brand voor kleding) Beide wedstrijden werden gespeeld met volop inzet en hebben ze gezorgd voor voldoende kijkersplezier voor de aanwezige toeschouwers. Aan het einde van de avond waren er alleen maar winnaars.
    VVR zelf omdat ze de jeugd warm heeft weten te maken om zich ook op zondag in te zetten voor hun club, de boys van VVR JO15-2 met dit leuke uitje en uiteraard ook de NAC foundation.

Allemaal hebben ze profijt van dit mooie initiatief gehad en hopelijk gaat er het komende seizoen ook weer een mooie samenwerking plaatsvinden tussen oud en jong binnen de mooiste club van de verre omgeving, ons eigen VVR! We hopen dat deze mogelijkheid binnen VVR blijft bestaan!!