• Met grote verslagenheid ontvingen wij deze week het droevige bericht dat clubicoon Peter van Dongen op 62 jarige leeftijd is overleden. Peter was lid van onze vereniging sinds 1967 en vrijwilliger in de breedste zin van het woord.

Speler/leider
    Peter heeft in zijn actieve voetbaljaren als een betrouwbare sluitpost gefungeerd bij diverse elftallen van VVR. Zo was hij doelman bij VVR 3, VVR 7 en later bij VVR 6. Maar hij heeft op meerdere gebieden zijn sporen verdiend langs de lijn. Zo was hij jarenlang jeugdleider van bijvoorbeeld de onder 19 , leider bij diverse seniorenelftallen en grensrechter (bij onder meer de dames van VVR). De 3e helft was na de wedstrijden ook altijd heel belangrijk voor hem, hij hield erg veel van gezelligheid. Peter kon ook jaren later nog allerlei feiten uit zijn tijd als voetballer, leider of grensrechter feilloos oprakelen. Vanwege zijn goede geheugen kon hij zich vaak de kleinste details herinneren.

Kaderfuncties
    Peter heeft echter ook op bestuurlijk en organisatorisch gebied zéér veel betekend voor onze club.Zo is hij begin jaren negentig begonnen in de jeugdcommissie, waar hij jaren de functie van jeugdsecretaris heeft vervuld. Begin deze eeuw is hij overgestapt naar het hoofdbestuur en ook hier heeft hij (6 jaar lang) de functie van secretaris bekleed. In deze rollen kon Peter zijn uitgebreide kennis over ICT ten toon spreiden binnen de vereniging, het is aan hem te danken dat VVR op ICT-gebied op een hoger niveau is getild. Aangezien dit ook zijn dagelijks werk bij zijn werkgever (het kadaster) was, kon hij zijn ei op dit gebied goed kwijt. Ook heeft Peter vele uren meegewerkt aan de nieuwbouw van ons clubhuis en onze tribune.

In de sponsorcommissie, waarvan hij nog steeds deel uitmaakte, heeft hij er altijd voor gezorgd dat alles keurig netjes op de beeldschermen in het clubhuis stond in samenwerking met commissie communicatie, waarvan hij ook deel uitmaakte. Daarnaast kon de jeugdtoernooi commissie al vele jaren rekenen op zijn steun bij het maken van de toernooischema’s. Hij heeft ervoor gezorgd dat het verwerken van de uitslagen inmiddels volledig is geautomatiseerd door middel van een door hem zelf geschreven programma. Verder mag niet vergeten worden dat hij regelmatig op zaterdagmiddag dienst had bij VVR, waar hij gastheer was voor de tegenstanders en scheidsrechters.

Tot slot was het een trouw supporter van VVR, zo was hij elke thuiswedstrijd van VVR 1 present. Maar ook bij uitwedstrijden was hij er altijd bij. Samen met André Haast, Jos Martens en Christ Faes werd per auto heel de regio bezocht.

Peter genoot inmiddels al enkele jaren met volle teugen van zijn vervroegd pensioen bij het kadaster. Het is betreurenswaardig dat hieraan een abrupt einde is gekomen. We verliezen in hem een V.V.R.- man in hart en nieren, op wie velen binnen de de vereniging altijd een beroep op konden doen op allerlei gebied. Maar vooral verliezen we een aimabele man, die met iedereen binnen de vereniging goed kon opschieten. VVR was in feite zijn tweede huis, heel erg jammer dat we hem hier niet meer kunnen begroeten.

VVR wenst zijn familie en andere nabestaanden veel sterkte toe. U kunt hier een condoleance achter laten.